Kinderboekenfestival

Kom op zondag 6 oktober naar het Groot Hengeloos Kinderboekenfestival in de binnenstad van Hengelo.

Springen op de bank, je tong uit steken, stampen in de plassen, de hele dag snoepjes eten en kleuren in een biebboek. Dat mag toch allemaal niet? Deze kinderboekenweek draait het om eigenwijs zijn en dingen doen die eigenlijk niet mogen. Op zondag 6 oktober in het centrum van Hengelo vindt ook dit jaar weer het kinderboeken festival plaats van 14.00 tot 16.00 uur, ook Oyfo is weer van de partij.

Workshop boekenkunst
Knippen, kleuren en snijden in een boek?! Dat mag toch helemaal niet? Vandaag mag het voor één keer tijdens de workshop van Oyfo Techniekmuseum bij Bibliotheek Hengelo. Ben jij 6 jaar of ouder dan kun je meedoen aan de workshop van Oyfo docent Shakti. Tover een boek om tot een schatkist, versier de buitenkant met je eigen creaties of speel zelf illustrator en maak tekeningen bij bladzijdes die jij te saai vindt. Je vindt deze Oyfo Techniekmuseum workshop op de eerste verdieping van de bibliotheek. De workshop vindt doorlopend plaats en biedt plek voor een beperkt aantal kinderen per keer.

Muziek met rupsje nooit genoeg
Uit een eitje komt een rups, hij eet en eet en eet. Zou het dit eigenwijze rupsje lukken om zich te verpoppen en in een vlinder te veranderen? In de muzikale workshop van Oyfo docent Marieke, kunnen kinderen vanaf 3 jaar meedoen. Marieke neemt de kinderen mee op een muzikale reis door het bekende boek 'rupsje nooit genoeg'. Je vindt deze Oyfo Kunstenschool workshop in de foyer van Schouwburg Hengelo. De workshop duurt ongeveer 30 minuten, starttijden zijn 14:00, 14:45 en 15.30 uur.

Praktisch

Datum: zondag 6 oktober
Tijd: 14.00 - 16.00 uur

Entree: Gratis